Kapitel 10 - Sanna


Previous:
Plötsligt ringde det på dörren och jag tvingades slita mig själv från Louis. Jag följde efter honom ut i hallen, han öppnade långsamt dörren och utanför stod någon som var slående lik mig. Hon log stort. "Hallo Louis, long time no see!" sade hon med en tydlig tysk brytning, jag förstod direkt att det var.. "Sanna..." flämtade Louis.


Emmas perspektiv:
Hon log stort och brett, det var skräckinjagande. ”Who do we have here?” sade Sanna och såg på mig. Louis grepp om mig hårdnade och han svarade kyligt ”This is Emma, my girlfriend. What are you doing here Sanna? I’d like you to leave.”.  Sannas léende svalnade ”Oh my, we look very much alike Emma and I. For Christ’s sake Lou, give a woman a chance to explain herself. I know my behaviour has been awful in the past, and you have every right to doubt me but I have changed. I am not crazy-Sanna anymore, I’m just Sanna.” hon tystnade en stund och räckte sedan fram handen för att hälsa på mig ”Hi Emma, my name is Sanna Schwarzkopf. I used to be in a relationship with your boyfriend. When our relationship ended I went a bit overboard and I ended up with a restraining order against me. I was madly inlove with Louis and he detested me. It was heartbreaking, so after a couple of weeks trying to get around the restraining order I moved back home to Germany. I know this might seem very odd but I’m not crazy I was just crazy in love. The boys managed to get a restraining order against me by lying, I wasn’t stalking him – I was simply trying to get hold of him. I wanted to talk to him, explain my feelings for him but he refused to talk to me. Now I’ve forgiven Louis and the rest of the boys for what they did to me and for what they put me through and I’m here to explain my self so they can forgive me.”

Det hon sade gav mig en tankeställare, Louis var en som undvek konflikter till vilket pris som helst. Jag ville att hon skulle få förklara sig, hon hade tagit sig hela vägen från Tyskland för att be omförlåtelse, det var hon värd.

”Come in Sanna!” sade jag vänligt, Louis försökte protestera men jag tog ett fast grepp om Sannas hand och drog in henne i köket. ”Guys get in here, we’ve got a guest!” ropade jag till alla som befann sig i vardagsrummet.

 

Sannas perspektiv:

Det där hade varit alldeles för enkelt, Emma var ju helt sjukt lättlurad. Hon hade gått på snacket om att jag ville bli förlåten, nu var det dags att sätta igång med den verkliga planen. Äntligen skulle jag få min hämnd.


Jag är medveten om att kapitlet är extremt kort, jag ber om ursäkt! Jag har tyvärr inte tid att skriva ett längre kapitel, men jag ska åtgälda er - jag lovar.
Sanna verkar inte vara så oskyldig som hon fick det att låta eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: anna

mer!!

2012-04-09 @ 20:17:24
URL: http://annabrook.blogg.se/
Postat av: Eva

Oh holy smokes vad kort ^^

Du ska inte känna att du /måste/ skriva något varje dag typ - det kan lätt bli rushat då - jag tror att alla håller med om att det är bättre med långa kapitel med längre mellanrum än korta varje dag (inte för att det är så nu men ya know)



och Sanna kan gå och dö i ett hörn.

Jävla shampooflaska.

2012-04-09 @ 20:21:48
Postat av: Pernilla

Skit bra Matilda! :D Längtar tills nästa kapitel! :D

2012-04-09 @ 20:35:11
URL: http://pernillaolofsson.blogg.se/
Postat av: sanna :D

jätte bra! :)

2012-04-09 @ 20:40:51
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: Matilda. c:

ohnej.. hmh.. gillar inte Sanna.. ;)

2012-04-09 @ 21:11:30
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Vilde

Jättebra som vanligt! :)<3

Haha, är det bara jag eller påminner Sanna om Georgina Sparks ifrån Gossip Girl? ;)

2012-04-09 @ 23:03:00
Postat av: josefine

Hoppas du får tid till att skriva mer snart, kan knappt vänta!

Spännande...! :)

2012-04-10 @ 00:04:38
URL: http://tittarbort.blogg.se/
Postat av: Alice

Hej! Ville bara säga att jag älskar din novellserie!! Kollar mobilen varje timma för att se om det kommit ett nytt kapitel..! I love it! Fortsätt såhär ;) kramar!!

2012-04-11 @ 16:56:35
Postat av: anna

hej, jag ville bara säga att det här är nog VÄRLENDS bästa grej jag läst:) helt sjukt duktig är du!!!blev helt whooaaaaa när jag läste:) låt aldrig novellen ta slut;) kram<33

2012-04-11 @ 19:36:41
Postat av: Anonym

Fortsättning tack , du är sjukt bra !!längtar tills nästa del. Xxx

2012-04-12 @ 09:54:31
Postat av: Pernilla

När kommer nästa kapitel? :)

2012-04-12 @ 19:01:54
URL: http://pernillaolofsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej snälla fortsätt är beroende har din blogg som bokmärkes app på iPhone. Kollar efter uppdatering hela tiden!! Bara påskynda inte så det blir dåligt pga stress &press längtar till kap 11 xxx

2012-04-13 @ 00:21:38
Postat av: Matilda

grymt kapitel!



Du borde uppdatera bättre, din novell är jätte bra men skulle gärna vilja att du uppdaterade mer :D

2012-04-13 @ 15:19:22
Postat av: Lovisa

Snälla kan du inte skriva fler kapitel? Vill bara ha mer! :)

2012-04-13 @ 15:28:17
Postat av: Matilda. c:

Jättebra! när kommer nästa? :D

2012-04-13 @ 17:36:05
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Rebecca

Mer, shit jätte bra verkligen

2012-04-13 @ 21:18:17
Postat av: Mathilda

MEEER! :D Grymt bra ff/novell när man läser den vill man bara läsa mer och mer :D längtar tills nästa del ! :D

2012-04-14 @ 02:30:01
Postat av: Dania

Mer snälla buhu, jag har väntat i hundra åår :) <3

2012-04-14 @ 11:53:52
Postat av: onedirectionfantasi

Tjena, jag är en tjej som skriver en novell pojkbandet one direction. Precis som du. Jag har 200+ läsare per dag och såg att du har ungefär lika mycket. Ska vi ge varandra shoutouts? :) xx

2012-04-14 @ 12:14:27
URL: http://onedirectionfantasi.blogg.se/
Postat av: anna

hej, din novell är asbra!!du är sjukt duktig!! längtar alltid efter nästa kapitel( du får säkert många sånahär kommentarer, men den är verkligen jättejättebra!;) kram<3



min Twitter: @annaiemagnusson

2012-04-14 @ 22:16:53
Postat av: anna

hej, din novell är asbra!!du är sjukt duktig!! längtar alltid efter nästa kapitel( du får säkert många sånahär kommentarer, men den är verkligen jättejättebra!;) kram<3



min Twitter: @annaiemagnusson

2012-04-14 @ 22:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0