Kapitel 5 - Regret


Emma, your grandmother is ill, really ill.. we need to got Sweden asap, to say goodbye' En tår droppade långsamt der på skärmen, där det stod skrivet svart på vitt. Jag skulle snart få se min mormor för sista gången...


 

 

Det engelska landskapet svischade förbi utanför fönstret, allt kändes färglöst. Niall harklade sig. Jag vred på mig i den obekväma, alldeles förstora bilen och såg på honom 'Em..' började han, 'I know how you feel right now. Do you remember that my grandmother passed away a couple of years ago? She liked you alot.. Any way, what i was meaning to say was that I know what you're going through, I know all the pain and anger you're experiencing and I know that this sucks. I know. But the thing is, right now the thing you’re not aloud to do is to be selfish. Of course you love your grandmother alot, but this is also your mothers mom. I’m not telling you that you can’t be sad but try and see it like that as well. You and your mom might be able to support eachother’ han torkade bort några tårar från mitt ansikte och kysste mig lätt på pannan. Jag insåg direkt att han hade rätt, jag var trots allt sjutton år och för en gång skull var det min tur att agera stark. Jag skulle hjälpa min mamma igenom detta, inte tvärtom. Jag log brett mot honom och formade ett ’I love you’, med läpparna.

 

”Sleepyhead, we’re at the airport now. Time to get on the plane love”, jag öppnade långsamt ögonen och suckade fram ett ”let me sleep” när jag såg Louis perfekta ansikte. Han skrattade lätt, knäppte upp mitt säkerhetsbälte och drog ut mig ur bilen. Jag gick irriterat till bakluckan och drog ut mitt pyttelilla handbagage, jag hade ju inte planerat en längre resa och bestämde mig för att bara ta med ett par ombyten. Niall strök mig över håret, kramade mig hårt och sade ”take care bestie, you’ll do great okay? Stay strong. I’m just a phonecall away. Love you” sedan gick han och satte sig i bilen.

Jag såg på Louis där han stod några meter bort och kände mig lite dum för att jag nyss hade betett mig som en femåring. ”Get your lovely bum over here babe!” ropade han och flinade. Han tog mitt ansikte mellan händerna och lutade sig emot mig, hans läppar nuddade mina och jag lät mig själv sugas in i kyssen. Helst av allt ville jag stanna kvar här förevigt, i hans armar, men jag förstod såklart att det var omöjligt. Han såg djupt in i mina ögon ”Emma, I’ll be here waiting for you when you get back. Did you know I’ve never ever felt this way about another girl before? I have never experienced these kind of emotions earlier. You are the most wonderful girl I’ll ever meet, that’s a fact. I’m twenty years old and you’re seventeen, but when we’re together it’s more like you’re 25 and I’m 17, except when you refuse to get out of the car to be able to catch you’re plane.” han skrattade lite lätt och fortsatte prata ”What I’m trying to say is that no matter what I’ll always love you for who you are and I simply don’t care about the agedifference. You are the most beautiful girl on the face of the earth and I’ll miss you every minute of the day. I love you” orden sköljde igenom mig och jag log, inte bara för att det han sagt var underbart vackert utanför att jag trodde på honom till hundra procent. Han var en av få människor i mitt liv jag faktiskt kunde lita på. Jag såg upp på honom igen ”Louis… do you know what the difference between this relationship and my previous relationships are? Im actually in love with you and not the thought of you or the thought of this relationshop. I miss being with you when you’re gone, I don’t miss the things we’ve done together. Do you get the difference? And because of that, this whole thing is new to me. Because when you’re away from me, there’s a part of me missing. It’s like I’ve got this huge hole in my chest and it hurts. Everything becomes a little bit harder when you’re not with me. Just breathing is tough. I just wish you could’ve gone with me, I know you have work and all so I’m not actually blaming you but yeah.. I wish. I love you more than anything else on this planet.” vi stod där i några sekunder och såg på varandra och jag lade märke till att något ändrades i hans blick.

Helt plötsligt började han prata igen ”If you love me as much as you say you do, then why don’t you just stay? How much can your grandmother actually mean to you? Come on babe, I’m more worthy of spending time with you then that old hag is”. Orden slog emot mig som en kalldusch och jag kände ilska bubbla upp inom mig, vem fan trodde han att han var? ”You know what Louis? Fuck off, I’ll see you when I see you or something like that.” Jag kämpade för att hålla tillbaka tårarna, och lämnade Louis bakom mig. ”Em wait, I…” ropade han efter mig, jag vände mig om och såg på honom ”piss off Louis, find some other girl who’s willing to sacrifice her life for an egoistic, selfcentred pig like yourself. I bet the only reason you wanted me to stay was so that you’d have someone to sleep with. Well, too bad. I ain’t staying”. Jag insåg att jag hade tagit i, han var varken egoistisk eller en gris. Ännu mindre skulle han någonsin utnyttja mig för sex, det visste jag så säkert.. men mitt mål var att såra honom, hur hemskt det än lät.

548242_398347726861812_100000597632268_1392396_1189327892_n_large

Kommentarer
Postat av: Linnea ♥

åååh, jag dör!

Helt klart min favvo fanfic! Släpp nästa del snart nu ;)

2012-04-03 @ 18:31:46
Postat av: anna

MER

2012-04-03 @ 19:47:03
URL: http://annabrook.blogg.se/
Postat av: Sara

här får du en kommentaaaaaar, woohoo!! (nu ska du blogga på din egna blogg :D :D :D :D) Och så får du se till att nästa del kommer ut snart, VILL HA MER!!!! xxx

2012-04-03 @ 20:12:22
URL: http://thebieberconda.blogg.se/
Postat av: Ella Bogren (@1DsayRumpa på twitter :))

Oj!!!! Dom säger i love you så fort??? Tycker du kan slowa ner allting, det blir orealistiskt annars... Gillar historien iaf! :)



Hoppas att du inte blir arg på mig, tänkte bara ge lite feedback :)

2012-04-03 @ 22:15:29
Postat av: Josefine

tack för att du orkar skriva allt det här.

Längtar tills nästa ! :)

2012-04-03 @ 22:22:18
Postat av: Johanna

wtf hände där?! men skriv mer snart, en skit bra novell det här! :D

2012-04-03 @ 22:26:48
Postat av: Paulina

Grymt, Vill ha mer!! :D

2012-04-03 @ 22:42:48
Postat av: Annnnnna

matilda du bara måste fortsätta! kan inte sluta läsa, grymt bra och längtar till nästa kapitel!

2012-04-03 @ 23:09:53
Postat av: Johanna

Omg?! vad hände där lixom xP

2012-04-04 @ 10:23:16
Postat av: Lovisa

Jag vill ha meeeeeeer! Grymt bra, hoppas nästa kommer snart! :)

2012-04-04 @ 10:39:37
Postat av: Jennifer

Som alltid! You're amazing, amazing you're a a a amazing! <3

2012-04-04 @ 14:39:03
URL: http://onedirectiononething.blogg.se/
Postat av: emma

tack tack :).

jag ska läsa när jag har lite mer tid ^^

vill du vara med o tävla?

2012-04-04 @ 15:01:06
URL: http://bommmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0