Kapitel 9 - Making friends

Previous:

We’ve never fought before, so this is not me giving you a second chance. This is me giving you a chance to be you. I love you mate!”. Niall reste sig upp från sin stol och kramade om Louis, hårt.


Annas sätt att se på Harry var makalöst, jag föreställde mig hur hon sjöng ”When You Say Nothing At All” av Ronan Keating till honom. Det hela gav mig en idé. Jag reste mig upp och sade åt Emelie och Anna att följa med mig in i köket. Jag kunde se killarnas förvirrade blickar men valde att ignorera dem fullständigt. ”Okay girls, I have a plan!” de båda såg förväntansfullt på mig. ”Well, you have to admit that our boys are mainly in charge of the entertainment in this house?” de båda nickade, fortfarande lika förväntansfulla. ”Well, I saw the way you looked at Harry earlier Anna, it was like that song When You Say Nothing At All by Ronan Keating you know? Especially the part where he sings ”all day long I can hear people talking out loud, but when you hold me near you drown out the crowd”. Seeing that gave me an idea. We should perform, by that I mean sing and dance to that song, for our boys. How fun doesn’t that sound?”. Emelie var först att svara ”that sounds great to be honest, but I have an idea that could make it even better! Let’s call Holly and Jennifer to see if they would like to join us?”. Jag försökte febrilt minnas om jag någonsin hade hört talas om några vid namn Jennifer och Holly men det stod still. ”I’m sorry but who are Holly and Jennifer and why have I not heard about them before?”. Nu var det Annas tur att svara ”Holly is Zayn’s girlfriend, they’ve been together for a couple years now. Since way before the X-factor. Jennifer, or Jen as we call her is Niall’s girlfriend” Jag var nära att sätta min coca cola i halsen ”Niall’s what?! Since when does Niall have a girlfriend? He bloody told us all he had feelings for me yesterday? And I’m his best friend, like why hasn’t he told me?”. Jag märkte att de båda försökte undvika min blick. Det märktes tydligt att ingen av dem ville svara. Anna som var den lite mer modiga och utåtriktade av de två bestämde sig till slut för att svara ”Well, we know that they became a couple when you were in Sweden. The day after you left as a matter of fact. We both, including Holly, thinks that she is some sort of rebound girl, for him to get over you with. It’s all a bit weird, since he hit Louis and texted you that Louis was cheating on you when they were a couple. But we want Niall to be happy, so we just kind of welcomed her with open arms. And we want you to do the same, okay?”. Annas ord sårade mig nästan lite, det hon precis hade sagt fick det att låta som om jag inte ville att Niall skulle vara lycklig. ”Of course! Go ahead and call them Emelie, Anna and I will talk to the boys”.
'

Jag följde efter Anna in i vardagsrummet där de alla satt samlade framför teven som vanligt. Hon kröp upp i Harrys knä och han kysste henne länge och varsamt, de var verkligen ett riktigt vackert par. Jag slog mig ner bredvid min älskling och han lade armen om mig. ”We have something to tell you!” sade jag. ”So do we, but you first.” sa Louis ängsligt. ”We are going to perform for you later, Emelie’s in the kitchen right now calling Holly and Jen, they’ll be joining us as well!”. Jag lade märke till hur Niall omedvetet ryckte till när jag sa hans flickväns namn. ”Wow, that sounds like great fun. Can’t wait. Well, what we wanted to say was basically – Sanna”. Hela rummet fylldes av en konstig stämning när Louis sade namnet Sanna, även Anna fick ett konstigt ansiktsuttryck. ”I’m sorry, I’m not really following. Who is Sanna?”. Zayn harklade sig ”Sanna is the definition of trouble. About two years ago, around the same time as I met Holly, Louis had a relationship with a girl named Sanna. Sanna is a german girl who was madly in love with your boyfriend. He on the other hand did not share the same feelings for her, and he broke up with her after only a couple of weeks. That’s when it all begun. She started showing up randomly, she started following him around. She kept calling and texting all the time. In the end we managed to get a restraining order against her. After a few months we heard she had moved back home to Germany. Apparently she’s back in Doncaster now and we’re worried that she’ll come looking for Louis again.” Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, det verkade helt sjukt. ”I’ll handle her!” sade jag kolugnt. Alla började helt plötsligt skratta, och mina kinder antog en illröd färg. ”We used to be like that, all cocky. Then we actually met her, and let’s put it this way. We were not as tough after that. She is one scary bitch that one” sade Liam.

'
En timma senare var jag, Anna, Emelie och två jättesöta tjejer vid namn Holly och Jennifer samlade på övervåningen. Holly hade långt blont hår och stora bruna ögon, hon var liten och nätt. Jennifer hade lite kortare mellanblont hår och fina blå ögon, hon var dock något längre än Holly. "It's really nice to meet all of you, I hope Emelie informed you about what it is we're doing?" de båda tjejerna nickade och jag log. "Okay, let's get to it!". Jag kopplade in min iphone i en högtalare och njöt när Ronan's sköna röst fyllde rummet. Holly som var dansare hade snabbt slängt ihop en koreografi och vi alla satte igång och lärde oss den.

Det var härligt att för en gångs skull umgås med ett gäng tjejer, det var längesedan jag hade gjort något sådant.
Efter några timmars övande kände vi oss så gott som klara, satte på oss jättesöta vita klänningar som Jennifer hade haft med sig och sminkade oss. När vi var klara utbrast Holly ”We look perfect you guys!” och jag kunde inte låta bli att hålla med, helt perfekta.

Vi röjde undan i Louis stora vardagsrum och skapade oss en liten scen sedan ropade vi på killarna.

Musiken strömmade ut ur det väldiga surroundsystemet och vi började dansa, våra pojkvänner såg helt tagna ut när vi snurrade omkring förföriskt i rummet. Den fina dansen avslutades med att vi slog oss ner i våra pojkvänners knä och kysste dem ivrigt på munnen. Louis besvarade kyssen med samma iver och att döma av stönen som fyllde rummet gjorde de andra det också.

Plötsligt ringde det på dörren och jag tvingades slita mig själv från Louis. Jag följde efter honom ut i hallen, han öppnade långsamt dörren och utanför stod någon som var slående lik mig. Hon log stort. "Hallo Louis, long time no see!" sade hon med en tydlig tysk brytning, jag förstod direkt att det var.. "Sanna..." flämtade Louis.
'
Tumblr_m1zlyadh9l1rnnpl9o1_500_large

Kommentarer
Postat av: anna

omigod. mer!!

2012-04-08 @ 21:37:29
URL: http://annabrook.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grymt bra! Men kan du inte göra ett extra långt kapitel nästa gång? :D För alla tar slut så snabbt!! Skulle vara jätte roligt :)

2012-04-08 @ 21:38:11
Postat av: Sara

OMG MEEEEEER!! wohooo asså lol vilken bitch sanna är, euw. hehehehe

2012-04-08 @ 21:59:02
URL: http://thebieberconda.blogg.se/
Postat av: Eva

AAAAH CLIFFHANGER!

CLIFFHANGERS ÄR INTE RÄTTVIST NÅGONSTANS MATILDA HERREGUD! le slå



Can't wait until next chapter mate, Sanna seems like a creep.



Och omg Zayne när han ba ”Sanna is the definition of trouble." :') idek I just loved that line, han lät så mystisk typ u



Och Liam kallade Sanna för bitch.. HOW BADASS!



Uppdatera snart tack!



och juste!

one last thing som du skulle kunna tänka på bara - byt rad då det kommer en replik, idk det kanske bara är jag men det är mycket enklare att läsa då n.n



annars (Y)

2012-04-08 @ 22:22:20
Postat av: Matilda. c:

DAM DAM DAM DAAAAM.. haha.. nämen gud vad spännande! <3

2012-04-08 @ 22:25:02
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Pompom

Så jääääääävla bra! Hihi hoppas du lägger upp fortsättningen snart gumman, puss <3

2012-04-08 @ 22:30:39
Postat av: Pernilla

Otroligt bra! :D

2012-04-08 @ 22:38:02
URL: http://pernillaolofsson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Längtar till nästa, vill veta vad som händer med Sanna och allt det där!

Du är så duktig! :)

2012-04-08 @ 23:01:15
URL: http://tittarbort.blogg.se/
Postat av: Minna

Skit bra! Såg att någon kommenterat att du borde byta rad när det är någon som säger något. Jag tycker inte det, du använder "" till dina repliker och då tycker jag det ska ligga i texten. Det hade varit skilland om du skrwv med - istället. Då är det bättre med ny rad :-)

2012-04-08 @ 23:31:49
URL: http://minnahuovinen.blogg.se/
Postat av: Zeynab

grrym :)! och förresten det kanske blir enklare för alla när du skriver en replik gör - då för det blir lättare att läsa då! :)

2012-04-08 @ 23:43:48
URL: http://zeynabdallo.devote.se
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

sjukt bra! :D

2012-04-09 @ 03:08:31
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Dania

Jag orkar vänta på ett långt inlägg, sålänge det är långt så att jag kan njuuuuuta av att läsa den! :D

2012-04-09 @ 11:33:25
Postat av: Hanna

Riktigt bra kapitel, hoppas nästa kommer snart då jag verkligen vill veta vad kommer hända nu när sanna kom :P Tycker inläggen är lagom långa, tycker du ska fortsätta som du gör för det är verkligen jätte bra och jätte spännande! :D

2012-04-09 @ 13:58:12
Postat av: Anonym

Jagfattar inte! Är Sanna lik dig i novellen?

2012-04-09 @ 15:51:30
Postat av: Linnéa

SKIIT BRAAA :D

2012-04-09 @ 18:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0