Kapitel 8 - Life

Previous:


"Hey! It's not funny? It really hurt. To be honest I was quite shocked though, I never ever thought Niall would ever hit me. He really loves you a lot Emma. And so do I...". Han förde sina mjuka läppar mot mina och kysste mig varsamt. Min alldeles egna prins.


Jag tassade försiktigt upp ur sängen och ner i köket. Jag och Louis hade kommit hem rätt sent igår så vi hade varken fått chans att prata med Niall eller de tre andra. I och med det så bestämde jag mig för att laga en riktig brakfrukost och sedan väcka dem. Jag kikade in i kylskåpet och plockade fram ägg, bacon, korv, tomater och apelsiner. Jag plockade fram stekpannor, plåtar och skärbrädor och började fixa som om jag aldrig hade gjort någonting annat. Hela huset fylldes av en hemtrevlig doft av mat.

Jag dukade bordet, pressade apelsinjuicen och smög upp för trappan för att väcka dem andra. Jag knackade försiktigt på Niall’s dörr ”Niall, breakfast’s ready!” jag kunde höra ett svagt grymtande inifrån hans rum som jag tolkade som svar och fortsatte gå längs med korridoren. Jag knackade på Liam’s dörr ”Liam! Bre…” mer hann jag inte säga innan dörren öppnades, istället för Liam så stod en nyvaken Emelie i dörröppningen

”Oh, hi.. I didn’t know you were here, lovely! Well breakfast is on the table, wake Liam up and come downstairs!”  sade jag, Emelie log. ”Oh don’t worry, lovely to see you again Emma! To spare you another shock, Anna stayed the night as well. See you in a few minutes.” hon stängde dörren om sig och jag knackade på den tredje dörren i korridoren ”Anna, Harry, breakfast’s on the table. Come down please!”.

Jag väntade inte på att någon skulle öppna dörren utan smög in i mitt och Louis’ sovrum. Jag klättrade försiktigt upp på sängen, smekte honom över kinden och pussade honom på pannan. ”Louis…” sade jag väldigt mjukt, ”breakfast is served, come one. Get up love”. Han öppnade långsamt ögonen och log. För varje andetag han tog spändes musklerna i hans bål, och jag kunde inte låta bli utan smekte honom varsamt över magen och upp mot bröstet, han rös. Han tog ett fast grepp om min nacke och förde mitt ansikte mot sitt. Han kysste mig intensivt och jag märkte att han andades snabbare. ”I want you… now” viskade han. Jag drog mig motvilligt tillbaka ”you know I’m not… ready.”. Jag rodnade och han log ”you can’t blame a guy for trying” sade han och kysste mig på kinden. Han tog min hand i sin och ledde mig ner för trappan.

 

Vi slogs oss ner runt bordet och jag började prata ”I have a few things I’d like to get of my chest. First of all it’s really nice to see you all again, I’ve missed you so much. I don’t know if you guys knew that Louis and I didn’t speak once while I was in Sweden because of a row? The reason to why I’m bringing this up when we’re not even fighting anymore is that we need some answers. Niall, why on earth did you think Louis was cheating on me?”. Niall drog efter andan och började prata.

”Emma, you know I’ve always loved you and I’ve always wanted the best for you… Always!” jag fasade inför fortsättningen. ”Well the thing is I like you. Ever since you came to England with me I’ve seen what a great girlfriend you are. Ever since you and Louis shared your first kiss I’ve had feelings for you. You and I have always been like siblings, we’ve shared our deepest secrets and being inlove with your sister is just plain wrong. Now I didn’t know how I’d solve this mess, I knew so well that I could never have you. So I made a plan, I sent you a text saying Lou was cheating on you and I hit him in the face. The reason to this was that if I couldn’t have you, I didn’t want anyone else to have you either. I’m sorry I did what I did to you Em, but the person that deserves an apologie the most is you Louis. I’m so sorry mate, I’m sorry for making up stories about why I was acting the way I did and I’m sorry for trying to break you and Emma up and I’m sorry for hitting you. I also want to apologize to you Zayn, I didn’t mean what I said about ”I’m not the one from Bradford”… I know you don’t hit people. I’ve really been down since I sent that text two weeks ago, I’ve felt so rotten. I understand if you can’t ever forgive me Louis. I do, because I wont ever be able to forgive my self.” tårar forsade längs hans ansikte och jag ville helst av allt bara resa mig upp och omfamna honom, men jag kunde inte. Det han hade gjort var verkligen fel, det var inte den Niall jag kände.

”I forgive you Niall. This past month has made me realize that everybody makes mistakes. I’ve realized that nobody’s perfect and that everybody, no matter what, deserves a second chance. I've also realized that if you value your ego more than your friends you end up loosing them. I don’t think you meant to hurt anybody Niall, I believe you got caught in this thing and you just couldn’t get out. We’ve never fought before, so this is not me giving you a second chance. This is me giving you a chance to be you. I love you mate!”. Niall reste sig upp från sin stol och kramade om Louis, hårt.

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

såå jääkla braaa, looovee it!!slutaa aldrig :D <3

2012-04-06 @ 16:51:40
Postat av: Josefine

Båda var jätte bra! :)

2012-04-06 @ 18:38:05
URL: http://tittarbort.blogg.se/
Postat av: Emma

Asså jag döööööööööör, mer nu! Man blir ju fan beroende!

2012-04-06 @ 20:27:05
Postat av: Vilde

Underbar fanficblogg, du är en helt sjukt duktig skribent, otroligt talangfull!

Längtar jättemycket till nästa del,

Keep up the good work! ;)



Kramar <3

2012-04-06 @ 21:08:14
Postat av: Matilda. c:

Älskar det! <3

2012-04-06 @ 21:18:22
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Pernilla

Lika bra som vanligt! :D

2012-04-06 @ 21:19:33
URL: http://pernillaolofsson.blogg.se/
Postat av: Minna

Måste säga att du har en riktigt bra story. Det är verkligen bra att allt inte är en dans på rosor och historien varieras. Amazayn!! :-) /Minna - @MiinnaHuovinen

2012-04-06 @ 21:28:28
URL: http://minnahuovinen.blogg.se/
Postat av: Anna

Sååå bra!!

2012-04-06 @ 21:57:25
Postat av: Marie

oj såg inte att det fanns nytt, kommenterade på ett "gammalt".

sjukt bra, som de andra! (:

2012-04-06 @ 22:29:24
Postat av: @liisaloves1D

Så hiiimla bra!!! Det var väl inte sista delen va? :)

2012-04-06 @ 22:53:00
Postat av: Linnea

ÅH den är jätte bra, mer mer mer! ♥

2012-04-06 @ 22:57:20
URL: http://alvapluslinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.facebook.com/tabycentrum?sk=app_379985415346591&app_data=open68



Snälla du!!! Kan du klicka på länken och rösta på min bild?

Dana Misaghi. Jag vill verkligen vinna ett presentkort och det

är inga som röstar på mig men vill få fler röster! Genom din hjälp!



Först måste du gilla sidan och sen klicka på bilden som det står

något med applikation sen godkänner du! Det skulle betyda mycket om du inte hittar trycker du på ''2000'' sedan ser du en liten tjej med svart hår och ett grönt linne med mönster♥

2012-04-06 @ 22:57:41
Postat av: Lovisa

Vill ha meeeer!! :) den är skit bra!!

2012-04-07 @ 00:02:12
Postat av: EMMAS!

sv: tkr den verkar bra :)

2012-04-07 @ 11:49:31
URL: http://eemma.se
Postat av: Amanda

Grymt bra! :)

2012-04-07 @ 16:55:05
Postat av: Taytay

Din fanfic är så himlans bra! Bland de bästa jag läst! Skulle lätt köpa den om den var en bok! :) Du gör ett toppenjobb! :)

2012-04-07 @ 17:24:55
URL: http://www.twitter.com/taylorhansson94
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

sv: Tack!

Önskar dig en trevlig påsk! :D



sjukt bra! :)

2012-04-07 @ 18:47:25
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: Amanda F

Jag vill att du ska skriva mer kapitlar btww duuuu är gryyym på att skriva!!! xx

2012-04-08 @ 00:42:44
Postat av: Linnea Johansson

Längtar till nästa del, har blivit helt besatt!



@Liinnea1D på twitter :)

2012-04-08 @ 14:18:37
Postat av: anna

MER DIN SÖTA APA

2012-04-08 @ 18:09:56
URL: http://annabrook.blogg.se/
Postat av: Eva

Men omfg Niall bebis då ;_; ♥

att han vågade säga det där inför alla holy jdksjkfd.

2012-04-08 @ 22:09:55
Postat av: Emilia K

Viket kapitel tjejen! Hur bra som helst!

2012-05-08 @ 23:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0