En förklaring, en ursäkt och ett löfte.

Jag borde nog egentligen inte skriva det här inlägget, men jag känner att jag måste. Jag vill bara börja med att säga att nästa kapitel är på gång.
-
Jag började skriva den här novellen förra sommaren för att jag tyckte att det var extremt kul att skriva, i våras kom suget tillbaka ordentligt. Jag blev länkad av två vänner och fick plötsligt 100 gånger fler läsare än vad jag tidigare haft, utan att överdriva. Jag fick jättemycket bra respons från folk och jag fortsatte att skriva, jag brann verkligen för det. Jag är en knepig människa och alla mina intressen går i perioder, och ju mer ett måste någonting blir desto mindre har jag lust att göra det. När jag inte har någon lust, så har jag inte heller någon inspiration. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit ett/flera kapitel och sedan raderat hela skiten för att jag känt att det inte skulle leva upp till era förväntningar, och anledningen till det har varit att jag inte haft lust att skriva.
Jag försöker inte lägga skulden på er, på något sätt, de höga förväntningarna som jag känner att ni har, har jag ju ändå byggt upp själv. Så det är helt och hållet "mitt fel".
-
Nu i slutet av nian är tempot i skolan riktigt högt, och novellen kommer ofta i skymundan. När jag sedan mitt i en hektisk skolvecka klickar mig in på bloggen för att se om jag fått några kommentarer och ser någon som klagar på att ett kapitel dröjt länge så skjuter jag omedvetet novellen ännu mer åt sidan. Ju mer ett måste någonting blir, desto mindre vill jag göra det. Jag ber om ursäkt för de inlägg jag skrivit tidigare, där jag klagat på att ni velat ha fler inlägg. Det var dumt gjort och det inser jag. Jag vill ju att ni ska vilja läsa min novell, det är allt jag vill. 
-
Trots att jag inte lagt upp ett kapitel på två veckor nu så är statistiken densamma och det är jag så evigt tacksam över. Jag ska inte komma med fler löften jag inte kan hålla, det är slut med sådant. Hur mycket jag än vill uppdatera mycket så kommer livet helt enkelt emellan. När jag har tid och och inspiration så kommer det att dyka upp fler kapitel. Jag förstår om det är frusterande för er att klicka er in här varje dag och se samma sketna inlägg om min tumblr, så därför önskar jag att om ni vill fortsätta läsa denna novell och inte behöva klicka er in och bli besvikna så lämnar ni en kommentar med antingen en bloggadress, ett twitteraccount eller en mailaddress så att jag kan höra av mig till er när ett nytt kapitel är uppe. Jag tror att det skulle underlätta för båda, ni behöver inte känna samma besvikelse och jag behöver inte känna samma press.
-
Jag ber om ursäkt för hur jag har betett mig innan. 
Kram på er alla, ni är underbara. I ♥ U.
-



Kommentarer
Postat av: Anonym

you go girl, remember that! hihi xx

2012-05-16 @ 17:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0